تئاتریکال

هنری فرهنگی اجتماعی

تئاتریکال

هنری فرهنگی اجتماعی

در کسوت کارگردان فیلم

                                                        در کسوت کارگردان فیلم


http://www.cinemakhabar.ir/Picture/20130404120003_45.jpg


یکی یه چیزی بگه دلم خنک شه.کنکور سراسری امتحان دادم،باستانشناسی قبول شدم که نرفتم.حالا جواب رشته های نیمه متمرکز اومده.باید باورکنم؟؟؟؟؟

من....من....من در رشته کارگردانی فیلم پذیرفته شدم.خدای من...یعنی باور کنم؟؟؟؟

تا چند وقت دیگه باید باروبنه ام رو جمع کنم برم تهران برای ادامه تحصیل.نمیدونم برم یا...؟

برام دعا کنید



فاتحه بر قبرستان حسنلنگی

این نوشته ایست پیشین از کغار در این وبلاگ.هرچند وبلاگم بیشتر هنری است ،اما در این آشوبکده بذل و بخشش خاک و زمین و سرزمین،بد نیست دگر باره خوانش شود این فاتحه سراسری


 

 فاتحه بر قبرستان حسنلنگی


گفتم از قبل، اعمال نظریه و لب بافی به انتقاد در این حجم کم تحملٍ بی حوصله که همه چیز را با کدخدا منشی حل و فصل می کند .دشوار است و سهمگین . اما این به کوچ کغار از دشتهای دور سرزمین هرمزدگان نمی انجامد هرگز..

کغار جان شما اتحاد و مدنیت مملکت را ول کرده ای و چسپیده ای به یک مشت یا یک راس خط کشی های فرضی که سرزمین سوهته ، سوخته به غب غب انداخته ای . از نخل و لیمو و بادگیر و خیلی لوس ، خیلی لوس پرواز سنجاقک های صورتی   ازنهرهای فین حرف می زنی و بعد لحن نا میمونت را چرخ می دهی به بیراهه و سخنان نا مربوط می نگاری؟

این سی و چند روز ، روزگار خوبی به استان گذشت . در کنار اخبار تکراری جمع کردن قلیان ها از پارک دولت و پارک دانشجو (که بجای دانشجویان معتادین و متکدیان گرامی واتباع افغان عزیز که مجلسشان این روزها بد جوری برای ما کرکری می خواند و ما بد جوری سوخت ارزان به انها می فروشیم وعرصه انرژی  بر رعیت  خود گران ، سالهاست که به خوشی و خرمی روزگارسر می کنند) و تبهکاری و جنایت و دستگیری اوباش در منطقه گچین ، چند تئاتر و کنسرت موسیقی وچند نمایشگاه نقاشی  وعکس را هم می شد دید . که انصا فاً رنگ و بوی هرمزدگانی در اّن مشهود بود . خداوند را شاکریم هزار بار . هرچند(اگر چرخشلحن نا میمونمان نباشد) در این روزنگار فرهنگی از مسئولین سایه شان هم ردی نبود. از اعضای شورای شهر عزیز 207سوارمان تا استاندار وفرماندار و نمایندگان سراسر نطق در مجلس که ما به خدا هر روز چانه زنی شان را در مجلس  می بینیم ، می شنویم ، می بینیم!.؟ از شهردار که بانی امورات فرهنگیست(این در تمام دنیا یک اصل است) ولی در این تب سکونبیشتر وقت جناب شهردار صرف سوهان زدن تیغ لودر می شود. که دخترک خرد سال ما مداد رنگی ها و دفتر نقاشی خود رابردارد و بگریزد قبل از اینکه سقف را بر سرش اوار کنند.

حال در کجای این گله مندی های واقعی وحقیقی نفس مدنیت، اتحاد و جمهوریت مماکت تحقیر می شود. اتحاد، مدنیت و بصیرتیکه اینگونه حقیر و ضعیف است و با تلنگری متزلزل و اشفته می گردد فا تحه بر قبرستان حسنلنگی است.

ای کغار جان تو هم که همیشه ایت الیس میخونی . 405 دو گانه رو بچسب و صف گاز و سفر تابستانی . دل بکنیم از این حمونه کرم وکثافت و لجن به آبیای پاک و صاف تبریز و شمال و حالا بعد هم یه نیم روزی مشد، زیارت اقا... چه کاربه صبح ساحل داری و ندا . بلاخره بودجه این هفته نامه ها یه جوری باید جور بشه. نباید...؟ چه کار به وزیر کار داری بنده خدا ؟ تفلکی وقتی استاندار به قول تو هرمزدگان بود، کت تنش هم نتونست یه تکونی بده. نمی بینی تو مجلس چه اماری ازاشتغال ارائه داد ؟ تازه تو تلوزیون هم نشون میده ، هر روز... نمی بینی چقدر هرمزگانی کارگرند؟ از پیر و جون ، از بشاگرد میان تا اینجا تو مصالح فروشی سیمان خالی می کنند و چه رطبی هم تو دلشون اب می شه؟هه..هه...هه...

مدتیست که از دشت های دور رودان و میناب از بادگیرهای بندر کنگ و لنگه از اب گرم گنو وخمیر و خورگو، از مزارع حاجیاباد و سرزه و رضوان و سیاهو و زاکین وقله تش گر هماگ اواز کغاری نمی تراود. نه رویدادی نه تئاتری و موسیقی ونه ازبر پایی جشن های سنتی مناطق و نه خبری از کوه خورشید و فلکناز بشکرد یا بقول استانداری بشاکرد . نه حادثه ای که حتی اقتصادی باشد گذشت کردیم از فرهنگ . چه سکوتی خواهر ها و برادرهای جنوبی مرا فرا گرفته . حسن سبحانی مینابی چرانمایشی نمی نویسد؟ سعید موحدی رودانی چرا تئاتری کارگردانی نمی کند؟ دختران و پسران  جلابی و کولغان چرا شروندی سر نمی دهند؟ منیره دریا نورد شاعره قشمی از چیست که ترانه زیارت شاه شهید بر تپه خلیج را نمی سراید بر پهنه اسمانسرزمین مادریمان ؟ نگارگرهای استان : تمام تن حرم گرفته هرمزدگان را نقش ببندید از حنا...بله من شعار می گویم، شعاریمی نویسم . این درخت های کهور استوایی به خدا به فاتحه ما می گریند.

کغار... کغار بد اواز سیاه. چرا نیمه خالی لیوان را قار قار اواز کردی؟ کوری ببینی خادمان مردم چه انرژای صرف گرفتن تاییده برای قطع بوته های لیمو ترش و شیرین و نارنگی و انبه جارو جادوگر گرفته میکنند. نمی بینی نتیجه این همه حنجره پاره کردنها توی کمسیون امنیت ملی مجلس مثل شوکولات از اسمون می باره روی سر استان . بودجه تصویب کردن برا ساختن خونه های بتونی  تو کلیبی تو خرسین تو بیکا تو کهتک و لمزان . با این هدف مندی دیگه نیازی به گندم زار و بادمجون کاری نیست. که تیغ داس و ظلم افتاب!.؟ نه...نه...نه . تازه دادن خورهارو اب و جارو بکنن، پرده های مرواری رواین رو و اون رو بکنن. به نوکرای با وفا شون هم سپردن..

 هی ...هی ...جهت رویش گلهای نوروزی بر قبرستان حسنلنگی فاتحه مع صلوات...         

                                                                          

سید ذبیح موسوی(کغار)

جشنواره تئاتر استانی

                                                  جشنواره تئاتر استانی


http://dl.vmusic.ir/Pic/Romeo%20&%20Juliet.jpg



شنیده ها حاکی از آنست که 4شنبه همین هفته،10 مهر ماه، آغاز جشنواره تئاتر استانی است.امید آنکه امسال شاهد اجراهایی استخواندار باشیم تا نماینده ای شایسته ،روانه جشنواره منطقه ای شود. و باز امید آنکه قضاتی بر مسند قضاوت آثار بنشینند که استقلال رای داشته باشند و دانشی که یاریگرشان باشد در قضاوت.