تئاتریکال

هنری فرهنگی اجتماعی

تئاتریکال

هنری فرهنگی اجتماعی

تو و من

تو  و  من

      

             دلمان که میگیرد ، تاوان لحظه هاییست که دل می بندیم

 

من : حال که بر بلندترین جای دنیا ایستاده ای و به آسمان نزدیکتری ، آیا مرا میبینی ؟  

 

تو: تو را در خیال خود جای میدهم. گویی کنارم ایستاده ای .

 

من : کنارت ایستاده ام و دستت را میفشارم .ای خیال انگیز، کاش دستتت در دستم بود به واقعیت.  

 

تو : اینجا در میان ابرها ، احساسات لذتبخشند.  

 

من : جسمم روزی از بین خواهد رفت ولی روحم یا در کنار تو خواهد ماند یا فنا میگردد.  

 

تو : من و تو هزار سال پس  از تناسخ، در کنار هم از وزش باد و بوی گلها لذت خواهیم برد.  

 

من : هزار سال دور است و سخت. ایام امروز را بی لذت ببگذرانیم در وزش نسیم و باد؟ نمی شود که همین سال و همین ماه و همین روز و همین دم ، لذت ببریم از وزش نسیم در کنار هم؟  

 

تو : ...

جنگ ستارگان

               جنگ ستارگان                                                                                                                  جدالهای میان انجمن بازیگران تئاتر و ستاره گان  سینما که از سوی کارگردانان تئاتر دعوت به کار میشوند روز به روز حادتر میشود تا جایی که بهزاد فراهانی شمشیر را از رو میکشد در مقابل داوود رشیدی. فراهانی، رشیدی را متهم میکند که دغدغه بازیگران را ندارد. گفته های فراهانی ، کم و بیش منطقی به نظر میرسید. به گفته بهزاد فراهانی زمانی که او و دیگر کارگردانان تئاتر ،مدت 2 سال است که مجوز فعالیت ندارند چرا داریوش مهرجویی بدون هیچ مشکلی در سالن اصلی تئاتر شهر ، تئاتری را به صحنه میبرد که ...؟ به اعتقاد فراهانی ، در حالی که 80 درصد بازیگران انجمن بازیگران خانه تئاتر  بیکار هستند چگونه میشود که ستارگان تئاتر با دریافت دستمزدهای کلان، تنها به منظور دراختیار گرفتن گیشه ، از سوی کارگردانان تئاتر به خدمت گرفته میشوند؟ این ستاره گان تئاتر ندیده برای حضور در تئاتر، باید اجازه حضور را از پیشکسوتان این عرصه ، همچون استاد انتظمی ، نصیریان ، پورحسینی و ...را دریافت کنند . در فضای یخ زده تئاتر، این کشمکش که رسانه ای گشته ، هراس را به دل تئاتری ها انداخته. در این فضای غیر حرفه ای، باند بازی و حزبیک تئاتر ، دلمان خوش است به چند اجرای عمومی که به هفته هم نمیکشد. دلمان خوش است که تئاتر زنده است . این زندگی نباتی تئاتر ، دیر یا زود ما را به تشییع جنازه و فاتحه خوانی این هنر ، دعوت میکند.